27 Şubat 2013 Çarşamba

Nüzul sırasına göre Mekki ve Medeni sureler için bağlantıya tıklayınız.


1 yorum:

Unknown dedi ki...

!!!HAYATI KURAN İLE DEĞİŞTİRMEK İÇİN MEAL OKUYALIM...OKUMAYANLARI UYARALIM...
10. ve 30. surelerden çıkardığım genel manaları paylaşmadan önce, surelerden anladıklarımı tek tek ifade etmek istiyorum.
DUHA SURESİ:Allah'ın insana verdiği nimetlerin ve bu nimetlere karşı kayıtsızlığının anlatıldığı bir sure.ayetlerden anladığım kadarıyla insan verilmiş en büyük nimet, birşey bilmeez bir haldeyken Allah'ın onu bilgilendirmesi, hidayeti göstermesi...insana verilen nimeteleri anlatan şu ifadeler benim çok dikkatimi çekti:
-yetim iken barındıran,
-bilmez iken bildiren,
yoksul iken zengin eden,
tüm bunlara karşılık rabbimizin bizden istediğini ise surenin son ayetinden öğreniyorum:"rabbinin nimetlerini durmaksızın hatırla".
İNŞİRAH SURESİ:bu surede geçen şu ifadenin hem kendi haytım için, hem de genel olarak çeşitli imtihanların yaşandığı insan hayatı için çok önemli bir teşvik, bir motivasyon niteliğinde olduğunu düşünüyorum:"muhakkak ki her zorluğun arkasında bir kolaylık vardır".bu Allah'ın bir vaadidir aynı zamanda. bu vaade dayandıktan sonra ise Rabbime rağbet etmek gerektiğini, yani hiç birşeye daynmayıp, yalnız O'na yüzümü çevirmem ve yardımı O'ndan beklemem gerektiğini anlıyorum.
ASR SURESİ:bu sure bana göre hüsranda ki insanın kurtuluşunun yolunu göstermektedir.bu ise toplumsal bir bilinç ve duyarlılık olarak, "hakkı ve sabrı tavsiye" etmek olarak bildirilmiş ayette.bu İslam'ın nası bir mantığa sahip olduğunu da beyan eder bana göre.İslam insanı yalnız ibadetlerle sorumlu tutmuyor. içerisinde yaşadığı topluma karşı duyarlı davranması, yanlış giden bir şeyler varsa düzeltmeye çalışmasını da istiyor aynı zamanda.buna Kuran'ın birçok yerinde defalarca rastlıyorum.Mekke'de indirilen bu sure, rasulullah'ın etrafında ki baskıya, müslümanların sayıca az olmalarına, güçlü olmamalarına rağmen, onları tebliğe teşvik ediyor. o an ki şartları düşündüğümde benim için daha önemli bir hale geliyor bu emir.
MAUN SURESİ: surede ki"NAMAZ KILANLARIN VAY HALİNE" ifadesi benim için dehşet verici.İNsan nasıl olurda gösteriş için, birilerine yaranmak için, yopluma ayak uydurmak için namaz kılar? ya da insan namazını nasıl riyadan arındırır, nasıl yalnız Allah'a has kılar? bu sure beni bu sorular ve cevapları üzerinde düşündürüyor. aynı zamanda insanın nasıl nefsini ön plana çıkardığını da bildiriyor.